Kumpassız ilaç kullanımı çınlamaya neden oluyor

24 Aralık 2019 Cinsel Sağlık

0 Yorumlar

Kumpassız ilaç kullanımı çınlamaya neden oluyor

Acıbadem Ankara Sağlık Kurumu Kulak Burun Boğaz Uzmanı Doç. Dr. Titiz, kumpassız ilaç kullanımının kulak üzerindeki tesirlerini anlattı. “Kumpassız ilaç kullanımı çınlamaya neden oluyor” diyen Doç. Dr. Titiz kulak çınlaması şikâyetleri üzerine bir hayli yurttaşın kendilerine müracaat ettiğini dile getirdi. Vitamin beceriksizliğinin de kulak çınlaması yaşatabileceğini belirten Titiz, hekim hakimiyetinin ehemmiyetinin üzerinde durdu.

Ani duyma kaybı 3 günden az vakitte asıllaşır

Duyma kaybının her yaş için ehemmiyetli olduğunu fakat özellikle iki yaş altı çocuklarda yaşanabilecek duyma kayıplarının ciddiye alınması gerektiğine vurgu yapan Doç. Dr. Titiz, ani duyma kaybının 3 günden az vakitte reelleştiğini kaydoldu. Doç. Dr. Titiz, kulakta alana gelen bazı meselelerin doğru zamanda teşhis edilmeyip rehabilitasyonu yapılmadığı takdirde geri döndürülemez duyma kayıplarının yaşanabileceğini de anlattı.

Kulak pakliği yaptırılmalı mı

Kulak pakliği mevzusunda merak edilen sualleri cevaplayan Doç. Dr. Titiz şunları söyledi: “Kulak pakliği uzman doktorlar tarafından yapılmalı. Kulak çöpü kullanımını ise önermiyoruz. Kulağın kendi yapısında arınma özelliği zati var. Ayrıca kulağa sokulan pamuklu çubuk, bedenden atılmak üzere olan salgıyı iterek kulak çeperini kapatabiliyor, bu vaziyet de dinleme bozuklularına neden oluyor”

  

Yorum Yazın